tisdag 23 oktober 2007

Hur det hela började

Hur blir man egentligen med hus? För vår del började det med att jag och min sambo båda kom hem efter att ha sett en annons om ett torp som var till salu. Vi var överens om att huset var inget att ha men det var trädgården vi föll för. Vilda planer tog vid nu skulle vi bygga vårt eller framförallt mitt drömhus med tinnar och torn. Jag gjorde ritningar till huset fick förhandsbesked om bygglov och efter många möten på banken fick vi ja. Samma dag som vi fick ja på banken lägger ett annat par bud på huset efter att vi varit ensamma intressenter i tre månader. Ångest!!! Det slutade med att det andra paret fick huset men vi kunde inte släppa tankarna på vårt nya hem. Vi åkte runt i omgivningarna och hamnade tillslut i en annan by där det var en tomt till salu. Eller tomt och tomt det är väl att ta i... det var en gammal hästhage full ut av aspar. Hagen blev vår och i slutet på april 2006 togs det första spadtaget på vad som kommer att bli vårt Asphaga.

Inga kommentarer:

Så söt

Så söt
Jag älskar gamla svartvita bilder. Går att använda till så mycket