måndag 17 mars 2008

Snö kaos











Hugaligen idag vaknade jag till ett vitt snölandskap. Kändes rätt snopet efter att ha ägnat gårdagen åt att göra påskplanteringar. Man vet ju att det nästan alltid kommer ett bakslag men jag blir lika besviken varje år.....Lika förvånade verkar alla andra bli för det var flera krockade bilar på vägen till jobbet och jag fick hjärtat i halsgropen när jag kom åkandes lugnt och försiktigt genom en skarp kurva och möter en lastbil som körde mer på min sida än på hans, abs bromsar finns inte på min vita springare så det var bara att styra ut i vägkanten och hoppas på tur. Med hjärtat i halsgropen kom jag fram till jobbet i alla fall och veckan kommer bli lugn eftersom eleverna har påsklov.




Läskig influensa verkar härja också pappa låg däckad hela helgen så bygget stog still förutom några målade lister och lite spackling. Jag får fortsätta drömma om mitt sovrum och visar lite sovrumsinspiration ifrån www.landstil.com

6 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vackra bilder!!! Här är jag hemma med förkylning och alla dess tillbehör....

Ha en bra dag! Kram!

Unknown sa...

God mogon! Här vräker snön också ner så nu känns det för mig (ego..ler) extra skönt att nu ge sig iväg till varmare land!
Älskar de bilderna hennes hem är helt otroligt fantastiskt!
Ha det gott! Är strax tillbax!
Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Anonym sa...

Vilka inspirerande sovrumsbilder, där skulle man sova gott, gillar som de delat av rummet med det gamla skåpet.....
Ja här i Stockholm har vi inte fått snö än även om det är lite på g i luften...
Man får pynta med lite krokus o div inne ett tag till
Kram Lena

Nina sa...

ja du snö är ju inte precis vad man önskar sig just nu!!!
jag mår bra fastän lite disträ om vi säger så...
ska bli skönt med extra ledighet iallafall...

kram

Nina sa...

hejsan ! Vill bara önska Glad Påsk !!! kramar i mängder !

Solsjö - Under en vind sa...

Ditt mail kom fram..du har en plats! Mer info kommer! Kram!

Så söt

Så söt
Jag älskar gamla svartvita bilder. Går att använda till så mycket