tisdag 1 april 2008

Det närmar sig




Idag när jag kommer hem så har jag förhoppningsvis värme i hela huset vilket innebär att jag kan flytta in i sovrummet!!! Började bära upp saker igår och det ska bli s kul att få greja i ordning. Inte lika kul var det att inse att trappan och hålet upp är väldigt smalt , det kommer bli jätte svårt att få upp sängarna och soffan men allt går att lösa på något sätt....


Helgen i Falun var jättehärlig, alltid så kul att träffa Sandra, en stor kram till dig vännen!


Fredagen sprang jag runt i Stockholm några timmar men blev lite besviken hittade inte så mycket som jag hade tänkt mig sen var det ytterligare några timmar tågresa innan jag kom fram. På lördagen gjorde vi stan både i Falun och Borlänge besökte Gruvgatan i Falun samt en underbar butik i Borlänge som jag glömt namnet på men jag visar bilder en annan dag. det blev mest kläder som inhandlades men jag fick med mig mycket inspiration hem!


Flera av butikerna hade de franska kyrkoljusstakarna men som ensam hus ägare måste man hålla i plånboken ibland och jag tycker att närmare 1000:- är för dyrt men jag har hittat ett billagre alternativ på http://www.lavenderfields.se/ ! Ska måla den lite så blir den nog minst lika fin, blev även lycklig över gardinerna som ska pryda sin plats i mitt badrumsfönster.


Kram Cicci

11 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men se där ..världen är allt bra liten ju!!!!!Japp bor i sama stad som dig!!!Underbar stad eller hur!!!Kul!!!Suns väl på stan nån gång kanske då ju!!!!

Gillar ert hus...vackert med torn..o ert sovrum...såååå fint!!

har du barn???

Ha en härlig vecka!!!

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

;)....övning ger färdighet!!!;)

Anonym sa...

Hallojsan!

Jag tycker din ljusstake är superfin, bra alternativ, den kommer bli superbra med vit färg på sig.
Kram Lena

Lönnergårds Anna sa...

Vad härligt det låter med minisemester...blir lite smått avundsjuk.

Kram Anna

Solsjö - Under en vind sa...

Vad härligt att det börjar bli dax att flytta in! Ska bli kul att få se det klart sen!

Kramis!

Unknown sa...

Blir så glad att du haft en trevlig weekend i Falun.
Gläds åt att du hittat din ljusstake.
Hoppas att du får en fortsatt fin vecka och att det blir varmt och gott där hemma hos dig.
Kramisar Jeanette

Unknown sa...

Hejsan! Det låter som du har haft en toppen helg! Spännande att få se hur det blir i ditt sovrum då.
JAvisst är de ljusstakarna helt otroligt vackra! Har också struntat i den pga av priset så tack för tipset!!!
Ja, nej nu ska jag göra mig i ordning och åka till skolan. Är en anningen trött i huvudet, har sovit så dåligt. Min lilla prins har magsjukan...pust. Men pappa får vara hemma, jag törs inte missa mer i skolan nu efter semestern.
HA det gott Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Nina sa...

Jag får lite ångest med tanke på att vi har hållt på i 3 år snart och inte är mitt sovrum klart ...Buhuuuuu...

kramar i mängder

I ett litet hus sa...

Ramlade in här och gillar din blogg massor!

Ha en skön kväll!

My White Cottage sa...

Du verkar ha haft en härlig helg i Falun - roligt! Ska bli sååå spännande att få se mer från din ovanvånging nu när det börjar bli klart!!!

Ha en skön helg!
Massor kramar från Jenny

A home far away sa...

Ljusstaken är redan fin, men med lite vit färg kommer den att bli underbar!

Så söt

Så söt
Jag älskar gamla svartvita bilder. Går att använda till så mycket