måndag 14 april 2008

Snirkel snork

Så har en ny vecka startat och ännu ingen riktig vår i sikte, har svårt att tro på våra väderpresentatörer som utlovar 17 grader plus till helgen men om det kommer då ska jag njuta!!! Helgen har spenderats med att äta och åka bil känns det som, kalas både fredag och söndag hmm dags för sallad idag tror jag....
Golvet i vardagsrummet har nu legat och torkat ca ett år så nu har vi plockat upp det och skall spika fast det och sedan skall det målas vitt och sedan är är även det rummet klart så gott som på tornet, nu går det undan!!
Har försökt att förklara för flera personer att det ska på en massa vad jag kallar snirkel snork på huset för att det ska få sin rätta karaktär men jag är tveksam till om de har förstått. Här kommer ett smakprov ifrån Villa Sjötorp utanför Ljungskile så kanske ni bättre förstår, dock kommer det inte bli riktigt lika mycket på mitt hus.
Ha nu en skön vecka tills vi hörs nästa gång!
Cicci

15 kommentarer:

Nina sa...

Jisses amalia ditt hus kommer att bli kämpeflott!!! Jag längtar också efter våren!!!

kramar i mängder

Nina sa...

jag menar att jag längtar efter VÄRMEN för våren är ju här :=D

Karin i Villa Grå sa...

Wow, så där skulle jag vilja att vårt hus såg ut..! Snirkel snork, krusiduller eller kanske bara snickarglädje är sååå fint!

Du frågade om färgen som vi målade köksgolvet med. Det är Alcro LOKAL Golvfärg som var väldigt lätt att jobba med och som gav ett fint resultat. Vi har använt ett annat märke (som jag glömt namnet på) till andra golv i huset och där blev resultatet inte alls lika bra.

Kram!

Karin

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Älskar snirkelisnork;)

Ha det gott!!! MIllan

MormorRuthsAnn sa...

MEN så vackert ditt hus håller på att bli...jag ser ju som sagt var ritningen på sidan och det ser underbart ut. Måste bara fråga...du håller alltså på att bygger hus själv?? Både bra och dåligt förstår jag...bra...då får du bestämma allt själv ingen som lägger sig i eller har åsikter :), dåligt...kanske lite ansträngande för ekonomin. Grattis till ditt nya sovrum!! Du måste visa bilder när du har fått ordning...nyfiken som man är!

Kram Ann

Marie sa...

Wow Cicci, ditt hus kommer att bli såååå vackert! Självklart måste det vara en massa snirkel snorkel på huset!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Solsjö - Under en vind sa...

Läckert!!!

Visst vill vi ha mer värme! Solen är faktiskt här! Såg idag att barnen börjar få fin färg på kinderna!

Ha det gott, kram!

Anna sa...

Vilken trevlig och personlig blogg du har! Tack för titten!

Gårdsromantik sa...

Visst är det härligt med snickarglädje - kolla in på min sida - jag har gjort 3 inlägg om det ganska nyligen.

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Kikade lite mer på din blogg - har du hittat några fina kyrkoljusstakar? Jag vill också ha!

Kram igen Maud

Gårdsromantik sa...

Hej! Jag har bara gårdsbutik men du kan maila till min butiksmail om du vill köpa något
hjortgarden@gmail.com
Just den hängaren kostar 198:- den är ganska stor ca 35- 40 cm bred
Frakten kommer till.
Jag kan kolla om du vill.

Kram Maud

Marie sa...

Du har mail!

Kram Marie

Unknown sa...

Vilket vackert hus! Det var verkligen ett snirkel i snork hus helt i min stil. Hoppas att ditt blir precis så som du önskar.
Så kul att tjej trion skall besöka dig också. De är så gulliga!
ser fram emot att se ditt hus längre fram då det är färdigt.
Jag är så glad för din skull att du mår så bra.
Sköt om
Kramisar Jeanette
PS Skall försöka ta en tur till Danmark med lite bloggare i juni???
Vi hörs om detta

Gårdsromantik sa...

Ursäkta att jag glömt - har letat efter din kommentar och hittade den äntligen!

Frakten för går på 55:-
Kan du maila din adress till:

hjortgarden@gmail.com om du fortfarande är intresserad så får du konouppgifter av mig!

Kram Maud

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Câmera Digital, I hope you enjoy. The address is http://camera-fotografica-digital.blogspot.com. A hug.

Så söt

Så söt
Jag älskar gamla svartvita bilder. Går att använda till så mycket