tisdag 29 april 2008

Fylld av inspiration





























Ja det får man verkligen säga att jag är, har svårt att riktigt landa efter söndagens blogg träff i Småland. Tusen tack till Sara och Anna som annordnade dennna super dag!!! Det är egentligen helt fantastiskt att träffa så många människor som delar samma intressen som en själv. Ni ska veta att ni är underbara alla som var med och det ger så mycket energi att få träffa er!







Dagen började tidigt med att vi reste hemifrån för att mötas upp i Värnamo där vi bekantade oss med varandra ,vissa ansikten var nya andra blev det kära återseenden med. Sedan styrde vi kosan mot Malins butik Unik, ju närmare vi kom dessto högre blev min shopping puls, har ju länge snokat runt på hennes blogg och mina förväntningar var höga men det var ingenting mot hur det var i verkligheten. En underbar människa som startat denna underbara butik hemma på gården och till råga på allt har hon en ursöt minigris, jag dreglar fortfrande över allt och är djupt imponerad! En kasse fylldes fort och massor med inspiration fick jag, sedan var det dax att avnjuta en gigantisk frukost som tjejerna ordnat, mums filli babba!! Raskt vidare till nästa ställe Östregårds antikt i Moheda ett mecka för loppis älskare, här fanns verkligen allt mellan himmel och jord, fönster , bänk och lite annat smått och gott som jag visar vid ett annat tillfälle fick åka med hemåt därifrån.







Dagen avslutades i Öhr på en underbar trädgårdsbutik där jag blev så glad för jag hittade de blommiga träskorna jag letat så länge efter ! Skulle gärna vilja köpt bysten och blombordet på nedersta bilden men fick besinna mig lite och golvet får gärna flytta hem till mig tack! Till slut satte vi oss till bords i det närliggande cafet för att avnjuta en god lunch och försöka smälta dagens intryck. Svårt att skiljas ifrån dessa härliga tjejer men Jeanette och jag tände redan tanken om en ny bloggträff i Danmark i september , jag längtar redan!

12 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig shopping- och inspirationsdag!

Kram Maud

Solsjö - Under en vind sa...

1000 tack till dig också, för allt beröm och för att du kom och gjorde dagen till vad den blev! Utan er så hade det ju inte blivit någon träff! Det är så mysigt att kika in på allas bloggar för att ta del av allas bilder och upplevelse av dagen!
Ha det bäst och en riktigt mysig valborgsmässohelg! kram!

My Lovely Things sa...

hej cissi!!!

jätte trevligt att träffa dig med..

Hoppas at du hittar öppet tiderna till loppisen..mejla mig annars..så hör jag med min mormor och morfar om öppetiderna..
ha det gott..
kram anna

Unknown sa...

Ti-hi...va gullig du är!! Blir alldeles rörd..=)Tack för alla fina ord... Så kul att ni kom allihop...!! Hoppas att du är nöjd med dina saker och att vi ses på nästa träff!! Ha det så supergott!! Mängder med kramar Malin

Lina sa...

Så bra att du hittade länken! Tänkte direkt på dig!! Hoppas där var någon som passade!! Kram

lottens vita och gröna sa...

gu vad kul ni verkar haft det, vilken dag att träffa likasinnde, vad inspirerande! varmkram lotten

Marie sa...

Hej Cicci!

Tack för i söndags, det var så kul att äntligen träffas! Visst var det en toppenrolig dag och jag längtar precis som du redan till nästa gång.

Ha en trevlig Valborgsmässoafton!
Kramar Marie

Goa sa...

Tack ska du ha Cicci!! Så kul att träffa dig igne och se att du mår bra...härligt..:) Det är du värd!...
du söta mysiga Cicci!
Hoppas resten av dagen gick i kärlekens tecken..;)

Massa kramar till dig vännen och en trevlig Valborg...

My White Cottage sa...

Så kul det var att ses igen i söndags! Verkligen en toppenlyckad dag!!! Ser redan fram emot nästa träff... hihi...

Ha en skön valborg!
Många kramar Jenny

Nina sa...

hejsan hjärtat - ville bara tillfället i akt och önska dig grattis i förskott!!! annars finns det risk att jag glömmer det ??

kramar i mängder /Nina

Gårdsromantik sa...

Men vad roligt att du är nöjd - visst är den fin! Jag har den själv.

Kram Maud

Vintage sa...

Tack för titten!,blir bara glad om du länkar mig.Unik verkar vara en underbar liten butik...Jag länkar dig tillbaka,du har en supermysig blogg Kram Susanne

Så söt

Så söt
Jag älskar gamla svartvita bilder. Går att använda till så mycket