onsdag 4 juni 2008

Borta på obestämd tid


I fredags slutade min värld att snurra när jag fick beskedet att min älskade mamma gått bort. Visserligen hade hon varit sjuk länge men hon var allt för ung. Det finns inget mer att säga allt känns oviktigt, jag kommer därför inte vara här eller hos er andra på ett tag.

En dikt som mamma älskade får sammanfatta det hela:


Det är vackrast när det
skymmer
All den kärlek himlen rymmer
ligger samlad i ett dunkelt
ljus
över jorden,
över markens hus
Allt är ömhet, allt är smekt av
händer
Herren själv utplånar fjärran
stränder
Allt är nära, allt är långt
ifrån
Allt är givet
människan som lån
Pär Lagerkvist

22 kommentarer:

MOE sa...

Åhh Cicci...det finns inga ord..

Jag är så hemskt ledsen. Ta vara på dig.

Massa kramar

Änglahem sa...

Näää....vad tråkigt! Finner inga ord....blir så ledsen för din skull...Mamma är ju mamma....den viktigaste personen i ens liv.

Var rädd om dig!

Kram, Ulrika

Solsjö - Under en vind sa...

Men vännen....vad kan man säga..som du skriver så finns det inga ord som räcker......
Jag finns här när du än behöver, bara för att lyssna eller att prata med!
All min kraft är din, varmaste tankar och kramar!
Sara

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Mina varmaste tankar sänder jag till dej , med hopp om mycket styrka att orka !!
Ofattbart !

Lotta

Marie sa...

Hej Cicci!
Vill bara att du ska veta att jag tänker på dig, är så ledsen för din skull!

Ta hand om dig!
Kramar Marie

Gårdsromantik sa...

Så sorgligt!

Var rädd om dig.

Varma kramar från Maud

Nina sa...

Cicci!
Du är i mina tankar. Skickar styrkekramar i massor .
och jag beklagar verkligen sorgen.

kramar i massor

Unknown sa...

Åh så hemskt för dig! Ta den tid du behöver, vi finns kvar här. Var rädd om dig! Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

My White Cottage sa...

Nej! Så ofattbart... Så orättvist... Jag lider med dig Cicci! Du finns i mina tankar!!!

Många, varma styrkekramar från Jenny

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Kan bara hålla med föregående bloggare: en mamma är alltid en mamma.

Vet ju inte vem du är, och kan inte veta hur du mår. Kan bara tänka mig hur det känns. Hoppas att du tar så god hand om dig, som du bara kan.

Kram//L

In my house sa...

Usch usch usch!!! allas våran mardröm!!

- Tänker på dig trots att de inte hjälps... Låt dig själv sörja så mycket du behöver...
Kramar om dig!
J

Nina sa...

Cissi,

Jag hoppas innerligen att mitt i all sorg du får en fin midsommar ! Jag tänker på dig !/kram/nina

Unknown sa...

Vännen,

De ord finns inte som kan trösta i detta ögonblick i ditt liv.

Hoppas bara att du vet att vi finns där ute i syberspace och tänker på Dig.

Massor av kramar och tankar
Jeanette

Solsjö - Under en vind sa...

Skickar en varm kram så här i midsommartid!!!!

Christina sa...

Älskade Cissi
Jag tänker på dig, det vet du. Du vet att du kan höra av dig när du helst behöver. Jag finns här för dig.

Stora och många kramar
Christina

Christina sa...

Kära Cecilia

Jag är så ledsen för din skull. Du vet att jag finns här om du behöver mig.

Stora och många kramar
Christina

Cecilia sa...

även om jag bara besökt din blogg sporadiskt så känner jag verkligen med dig. min man var sjuk för några år sedan, men det går ju inte ens att jämföra med din situation. ta en dag i sänder.

vänliga häls.

Cecilia

Catharina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Catharina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Catharina sa...

Kära Cissi
Vi tänker på dig, hoppas du känner det. Det finns inga tröstande ord att ta till när man mist någon som står en så nära.

När du känner, slå en signal. Vore roligt att träffa dig igen, vi har ju inte så långt till varandra...

Många kramar
Catharina, Rolf, Fabian och Fanny

Unknown sa...

Hejsan Cicci!
Jag är bara inne för att höra om det känns "bättre" med dig och ville också säga att vi är många som saknar dig här i bloggen, ler.
Ta hand om er! Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Kerstin sa...

Hej, snubblade in hit från hjärtans fröjd.
Läste om din mamma och ville bara säga att jag beklagar din förlust, och sänder en varm tanke till dig.

Kram Kerstin

Så söt

Så söt
Jag älskar gamla svartvita bilder. Går att använda till så mycket