lördag 30 augusti 2008

Skrotnisse




Åhh idag har varit en riktig toppendag! Superhärligt väder och skön sovmorgon och nybakade frallor hemlevererade till dörren. Sen bar det åter av mot småland för att kika på en glasveranda som vi sett på blocket. Väl framme vid vad som först såg ut som ett ganska ordinärt tegelhus i från 70-talet steg min puls där stog glasverandan och väntade på oss precis som vi ville att den skulle se ut! När den första glädjen lagt sig började jag kika runt och det visade sig att mannen som sålde den hade massa fina fönster, dörrar m.m.m och när jag tittade lite brevid huset i ett buskage steg pulsen ännu mer för vad anade jag där om inte en järnsäng??? Jovisst sa mannen och slet fram den, ska du ha den så är det din för 500:- så nu är jag glad ägare till en gammal rostig säng och en glasveranda.


Nu ska jag äta lite gott och se en god film på tv och njuta av mina fynd!


Ha en bra kväll!


4 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka underbara fönster och dörrar!!! Förstår att du är lycklig över denna skatt!

Kramar!

Unknown sa...

Hej gumman,

Viken lycka!
Underbara fönster och sådan tur en säng så som du önskat.

Jag fattar inte var på blocket Ni hittar dessa fynd...
Har letat som en galning...

Hoppas att allting fortsätter att gå bra med huset och med din nya familj.

Hör av dig på mail ang bloggträffen.
Visst gör vill väl ett försök att dra ihop ett gäng.

Kramisar Jeanette

Marie sa...

Din lyckos! Både en glasveranda och en järnsäng! Grattis! Glasverandan ser helt underbar ut!

Många kramar
Marie

Skatan sa...

Gud vad kul med sådana där dagar! Ibland blir man bara så glad över att saker och ting går ens väg. Förstår att du är nöjd! Det smittar av sig :)

Kram.

Så söt

Så söt
Jag älskar gamla svartvita bilder. Går att använda till så mycket