lördag 6 september 2008

Påminnelse om det som var











Hu regnet står som spö i backen och det var väldigt svårt att komma ur sängen i morses. Igår fick tornet fönster och jag stapplade balanserades på en regel ut i det och det var en häftig känsla, här ska jag sitta i min gungstol och läsa sedan....




Känns inte som jag har så mycket nytt att visa så det får bli några bilder ifrån sommras som en påminnelse omhur skönt det kan vara, nu ska jag återvända till målarburken.




p.s håll utkik här och Jenettes hus i veckan får då kommer det något skoj. d.s.




/Cicci

6 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vackra bilder!!!

Jag harv redan gissat mig till att det är en träff på gång....fniss....

Ska bli kul att se hur planen ser ut!

Ha det gott, kram!

Lindesnäs-Annika sa...

Kan det vara som jag tror med ... en träff.... ??????
Kan behövas nåt som piggar upp i höstmörkret, det kom så fort och vi som inte hunnit renovera alls å mycket som vi tänkt oss....
Ditt bygge verkar dom framskrida bra!! Vi får titta på dina fina bilder och drömma om hur långt vi har hunnit till nästa sommar!!!

Kram,
Annika

My White Cottage sa...

Härliga bilder! Vad underbart det är med syréner... Nu är det låååång tid tills de blommar igen...

Anar att det är bloggträff på gång!!?!? Håller tummarna för det... :)

Vilken underbar glasveranda du har köpt! Den kommer bli superfin!!!

Må så gott! Kramar i massor från Jenny

Märit i Mariehem sa...

Oj, jag studsade till när jag såg fönstren till glasverandan. De var vid första anblicken förvillande lika våra.
Vi ska också göra en gammeldags glasveranda på vårt hus. Hittills är endast dörrarna renoverade. Vi har valt att sätta dem mellan vardagsrummet och den blivande verandan.
Ett likadant dörrpar, ska tillverkas och sitta som utgång från själva verandan.
Våra dörrar var i ungefär samma skick som den du visar, men efter renovering blev de så här fina.
(Man får leta i slutet av bildserien, efter verandadörrarna)Det finns andra spröjsade dörrar också vid entréerna.
http://picasaweb.google.se/Mariehem2/BoningshusetRenoverasEtapp2#

Hur stor veranda kommer ni att göra?
Vi är inte riktigt säkra på hur stor vi ska göra vår, den ska bli matrum och behöver vara litet rymlig, men får inte bli för klumpig på huset!

Märit i Mariehem sa...

Ser att länken var för lång.
Klistrar in till alla album i stället. Välj den andra på boningshuset renoveras. (Två män i en dörröppning på första bilden)
Länken måste kanske föras ihop!
Mariehem2 ska komma direkt efter .se/

http://picasaweb.google.se/
Mariehem2

Märit i Mariehem sa...

Vill förstås ha automatiskt meddelande om uppföljningkommentar, så därför en till kommentar! :-))

Så söt

Så söt
Jag älskar gamla svartvita bilder. Går att använda till så mycket