fredag 12 september 2008

Bloggträff





Ja då var det dax att avslöja vad som kommer att äga rum den 24-26 oktober.
Bloggträffs dax med Danmarks besök.

Dag 1: Fredagkväll eller eftermiddag vilket som passar bäst: samling och övernattning i Jularp. Något lätt att äta, ett varmt bad & en god natts sömn.

Dag 2: Morgonstund har guld i mun eller hur? Ur sängen tidigt och efter en stadig frukost bär det iväg över bron för att besöka:
Franske Fund Honning & Flora Kronen .

Vi kommer att fika hos Birgitte på Honning & Flora. Efter en dejlig dag i grannlandet bär det av hemåt igen. Ett stopp i Åkarp, kanske kan Ni göra något fynd i hemma hos Jeanette
På kvällen åter i stugan stärker vi våra magar och strupar med:
Cissis Gulasch Gott bröd med ost Vin & Alkofritt för somliga.
Natten är lång och så vi får se när vi kommer i säng.

Dag 3: Sovmorgon. För de som hinner och vill besöker vi Förmedlingscentralen i Tyringe ev loppisar i trakten.
Eftersom sängplatserna är begränsade (max 9 riktiga, men madrasser på golvet kanske duger för någon?) Ev. kan extra platser fixas hos kompisar. Vi behöver köra med minst 3 bilar/4pers i varje bil, max 4 bilar. Vet inte kostnad än. Väntar svar från en del ställe. För mer info & bokning maila till: pochj.lindell@telia.com
Hoppas att Ni tycker detta låter spännande & att vi ses
Kramar från oss båda
Jeanette & Cicci

8 kommentarer:

Änglahem sa...

Hej Cissi,

Åhhh ja det låter som en toppenhelg!!! Hade varit så kul att få träffa alla igen! tänk vad fort ett halvår går, det är det väl nu sedan förra träffen?...

Ska kolla hur det ser ut i livet och får lov att återkomma!

Ha en skön helg!
Kram, Ulrika

Ps...Vad fint det blir med tornet!

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Åh så underbart med bloggträff..och vilken träff sedan. Lite långt att åka men det stoppar inte mig, jag vill med!

Gud så fint huset blir, jag längtar till vi ska bygga hus!

Ha det bäst!

Kram Anna

Lilla Blanka sa...

Hej Cissi & Jeanette!

Åh vad det låter underbart..! Jag anmälde mig igår till J, och ser nu fram emot detta såå mycket!

Vilka underbara bilder du visar..nu blir min Danmarkslängtan ännu starkare ;)

Åh vad fint ert hus blir..! Har missat en del inlägg här hos dig (har haft tok-hektiskt de senaste veckorna)
så nu njuter jag ikapp mig ;) *hihi*

Kram och ha en jättefin vecka!
Mia

LOPPISLIV sa...

Hej Cissi! Jag har mailat när jag var på Kreta till Jeanette och anmält mig redan. Ska bli så kul att träffas igen. Längtar redan! Ska bli spännande också att besöka Honning og Flora, dit har jag velat åka jättelänge.

Jisses vad vackert ert hus blir. Vilket härligt torn. Vackra ljuva inspirations bilder du visar med de lila syrenerna. Grattis förresten till ditt fynd med järnsängen. Visst är det roligt när man hittar de man länge letat efter. Kram på dig //Paula

lottens vita och gröna sa...

låter som alldeles ljuvlig helg, tänk så roligt ni ska ha, avis jag, hmmmmm jojätte! ha det bäst! varmkram lotten

Vintage sa...

Det låter helt underbart med bloggträff och danmarksresa.Ett förslag jag haft i min blogg....Kram susanne

Nina sa...

Jag har avbokat DK resan . Tyvärr - tandläkaren kostar tok för mycket + att barnen mina fyller år nu i oktober så jag blir bara stressad utav tanken... Jag är ledsen för jag hade så gärna velat följa med - men tyvärr jag är en fattiglapp!

kram /Nina

Nygammalt sa...

Vilken spännande helg ni ska åka på!

Hoppas allt är bra med dig Cissi.

Kram.

Så söt

Så söt
Jag älskar gamla svartvita bilder. Går att använda till så mycket