söndag 6 januari 2008

Yrväder


Hej på er, hoppas att ni inte blivit insnöade! Själv har jag fått lite lagom, voffsingen är helt tokig och vi har hunnit med en härlig skogspromenad. Julen är utkastad för nästan en vecka sedan och tomt gapar alla platser där julpyntet stått. Tog mig i kragen igår innan snön började falla och åkte in till blomsteraffären det var dock lite skralt på hyllorna men lite fick jag tag i som får fylla platserna, får se hur länge jag lyckas hålla hortensiorna vid liv, jag och blommande växter går inte så bra ihop om man säger så....

Så en bild på ett försök till att sprida lite lagom vårkänsla till er trots vintern därute.

Kram Cicci

11 kommentarer:

Nina sa...

jag måste också köpa tulpaner- ett vårtecken eller hur? även om det är en tidig sådan...

kram

My White Cottage sa...

Hej vännen! Är hemma igen och har äntligen tid för att blogga och besöka "nära och kära" och läsa igen. Blev därför ledsen när jag läste ditt tidigare inlägg om att något tråkigt hänt dig... Blir så ledsen för din skull!!! Hoppas allt ordnar sig till det bästa!

Stor, varm kram från mig till dig!

"M" sa...

Jag har en utmaning till dej, kolla in min blogg....hoppas det ok, kram "M" Hjärtan på tråd

Karin i Villa Grå sa...

Här har det också shoppats nya växter för att fylla igen "luckorna" efter det borttagna julpyntet. Det är märkligt hur tomt det kan bli när julen rensas ut, även om man inte haft så mycket pynt. Vart tar allt vägen? Var det så tomt innan julen..?

Kul är det i alla fall att få ta hem nytt grönt!

Kram, Karin

Ninis74 sa...

VAR har du fått tag på de vackra gammaldags bilderna?
HELT LJUVLIGA !
Mysig blogg ... återkommer gärna!

Marie sa...

Jag har också inhandlat lite nya blommor. Kan behövas något vårlikt inne med tanke på detta otroligt tråkiga väder. Idag har det varit mörkt hela dagen, var är solen?

Kram Marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj! Har du fått tag på hortensior redan! Hoppas att du har tur med dom iaf. visst är man sugen på lite vackert i blomsterväg när det är så grått och trist ute...
Kram
Marie

Solsjö - Under en vind sa...

Visst är det fint med blommande blommor, men jag tar också död på dem ganska fort! Köpte mig dock ett fång vita tulpaner igår! Det är vårigt! Ha det gott, kram!

Dorthe ♥ sa...

Tack snälla goa du för din kommentar....den värmde sååå!!!

Kramar
Dorthe

Unknown sa...

Cissi,
Länge sen sist.
Tulpaner gör att vårkänslorna börjar svalla.
Hoppas verkligen att du kan hålla liv i din hortensia, de är ju underbara.
Ha en fortsatt fin vecka.
Kramisar Jeanette

Unknown sa...

Hej hej!
Här har all snö redan regnat bort, vilket mäkligt väder... phu.
Kram petra

Så söt

Så söt
Jag älskar gamla svartvita bilder. Går att använda till så mycket