torsdag 21 februari 2008

Beslutsångest




Snart är det hemgång ifrån arbetet. Hade tänkt mig en långpromenad med vovven men det regnar och blåser så vi får väl se.....Har köpt en massa grejer den sista tiden men de behöver några drag med målarpenseln innan jag visar dem för er så det kanske lutar åt att kvällen går åt till detta. När vi ändå är inne på ämnet shopping så har jag ett dilemma: står i startgroparna för att köpa ny soffa till vardagsrummet där nere och nu ska den bli vit!! Har länge gått och sneglat på en svängd Oxford soffa ifrån Mio, men det är ett måste när man har djur att ha avtagbar klädsel och min goa vän Jeanette som jobbat på Mio tidigare säger att den inte alls är lika snygg i avtagbar klädsel. Så alternativ nummer två är Eketorp ifrån Ikea som var och varannan människa har ... Det skiljer ju ca 10 000:- mellan de båda också i pris....


Hmm ska till Jönköping imorgon och köpa golv till ovanvåningen så du får jag provsitta . Vitt laminat golv blir det som jag gått och sucktat efter länge. Sen blir det en tur till Lustfyllt, jippi och sen barnkalas så helgen är fullbokad!


Här får ni se bilder på de båda sofforna ni får tänka er den ena i vitt.


Ha en jätteskön helg!


Kram Cicci

9 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Uhh , ja det är svårt att hitta bra soffa och dyrt !! Kan inte råda dig , men ska du ha vit är nog en avtagbar och tvättbar klädsel att föredra .
Hoppas du får så kul i helgen som jag tror !!!
Kram/Lotta

MormorRuthsAnn sa...

Vi har också hund (och barn) och hade aldrig klarat oss utan avtagbar klädsel. Välj det var du än gör!! Kul att ha sparat ;) 10000:- på att välja "rätt" soffa...då kan du ju köpa en massa annat kul för dem!! hihi
Ha en fin helg!

Kram Ann

Marie sa...

Det är ett stort beslut när man ska välja soffa. Vi har en soffa med ljus avtagbar klädsel, hade aldrig funkat ihop med småbarn annars. Jättesmidigt att bara kunna slänga in det i tvättmaskinen när det blir smutsigt!

Är det imorgon (lördag) du ska till Lustfyllt? Jag är nämligen också sugen på att åka dit igen. Var ju inte många veckor sedan jag var där, men då hade jag både man och barn med mig, och då blir det inte samma sak! Jag vill ju kunna gå där läääänge och titta på allt fint!

Ha en trevlig helg, här blåser det massor, hoppas att det avtar snart!
Kramar Marie

Hjärtans Fröjd sa...

Hejsan snygging !! Vilken vacker bild på dig och vovven!!!
Hoppas du hittar DIN soffa men jag röstar på avtagbart och tvättbart !!!
kram

Unknown sa...

Herregud vad du står i! Vill snart komma och hälsa på igen och se framstegen.
Stora kramar SaraT

Solsjö - Under en vind sa...

Snygga modeller båda! Rent kvalitetsmässigt är ju säkert mios hållbarare....Har själv en ektorp (hade ikeas tomelilla innan...) och trivs jättebra med dem, men de blir lite ihoptryckte i ryggdynorna upplever vi....Men det är ett pris och de funkar bra att tvätta!

Ha en skön helg! låter som en toppenbokad helg! Kram!

Kannor och karaffer sa...

Hej vilke fin blogg jag hittade här. Ja det är alltid svårt men jag har själv hund och det är helt underbart med avtagbart tyg för alltid händer det nått och garanterat om du ska ha vitt.

Lycka till med ditt val - ska bli spännande att se.
;-) Ann

Skatan sa...

Men vilka fina soffor...jag är personligen lite svag för de svängda varianterna...

Önskar en trevlig kväll!

"M" sa...

Det handlar väl om en rejäl skillnad på pengar med dessa soffor...den engelska varianten som vit vore snygg....ikeas är jättefin åxå....

Så söt

Så söt
Jag älskar gamla svartvita bilder. Går att använda till så mycket