fredag 1 februari 2008

Paris tips




Ja då var det snart dags för helg igen, ska ta det lugnt och bara tänka och försöka få allt som har hänt den sista tiden att sjunka in lite. Ska faktiskt bli riktigt skönt!


Den här lilla tjejen ska ju under året inträda den mogna åldern av hela 30 år. Tänkte fira detta med att ta med mig två utav mina bästa vänner och dra till Paris. har ju bott i detta underbara land tidigare men aldrig besökt den stora staden, ska bli jättespännade! Jag söker därför desperat efter tips på VAR jag kan handla mysig fransk inredning för jag vet att jag kommer inte bara ramla över en massa butiker med detta, så tips tas gärna emot!


I helgen ska jag måla en massa, har två bord som ska få sig en sväng om och så ska jag försöka pynta iordning lite grann.


Ni får genom dessa bilder i från landstil drömma er bort med mig om hur min trädgård ska se om om ca 10 år....

13 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Åh en resa till Paris är ju aldrig fel, vad kul ni kommer att få!
Oh yes! En sån där trädgård hade jag gärna haft, vilka urmysiga bilder!
Kram
Mia

Snäckornas sjö sa...

Vackra bilder som vanligt!!

Paris...åhhh...inte helt fel. Har inte varit där, tyväär...eller på Charles de Gaulle, men det räknas ju liksom inte ;-)

Fatet har jag köpt av Dorthe (en doft av Danmark-bloggen). Har sett en sådan i någon netshop, men minns inte vilken, tyvärr!

Kram på dig

Nina sa...

7 år har jag hört att det tar att få en lummig härlig trädgård. Du sparade precis 3 år ;=D

tänker på dig mellan varven och hoppas att du mår bra !

Solsjö - Under en vind sa...

Vackra bilder!!!! Hoppas att du får massor av bra tips inför resan! Vi besökte Paris i september, men alla affärer vi hittade var såå dyra! Det enda jag köpte emd mig hem var en madonna i samband med besöket vid sacre couer. Ha en skön söndag! Kram!

Dorthe ♥ sa...

Suck!!! Ja du...tänk att möta våren i Paris!!! Såååå ljuvligt!

Kram
Dorthe

Jennys Vita Villervalla sa...

Härligt med trädgårdsdrömmar:)
Du,telefonnummret till Förmedlingscentralen i Tyringe är 0451-56850.
Ring dit och hör om de kan skicka Madonnorna med posten.
Risken är väl bara att frakten blir lika dyr, hon väger nämligen nästan 2 kg.
Lycka till!
Kram
Jenny

Unknown sa...

Så härligt att åka till Paris. Har bara varit där en gång.
Du måste besöka marknader för jag har hört att där kan man hitta godbitar!
Ja vem skulle inte vilja ha en trädgård som såg ut så.

ha det bäst!
Kramisar Jeanette

Lindesnäs-Annika sa...

Önskar att jag hade några bra tips att ge dig men jag har tyvärr aldrig varit i Paris.
Hoppas att du hittar en massa godbitar! Ha det så bra, kram!

Vanilladreams and humblebees sa...

Hej! Jag ska kolla med min darling här hemma... han har bott i Paris och har lite koll på den stora staden. Underbart att möta våren där! Älskar Paris!!!

Kramar från Jenny
--<-@

My White Cottage sa...

Vad härligt att åka till Paris! Tyvärr har jag aldrig varit där själv så jag kan dessvärre inte komma med några tips... Men jag är helt övertygad om att du kommer att få underbara dagar tillsammans med dina väninnor! Var i Milano med tre tjejkompisar en långweekend och det var verkligen så kul!

Tänker på dig och hoppas livet börjar kännas lite lättare!
Mina varmastekramar till dig!

PS. Förresten, ses vi den 27/4 igen?!? Det vore ju jättekul!!!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ härligt att åka till Paris! Maken och jag var där förra våren, och det var jättehärligt! Tyvärr har jag inga tips till dej, för jag hittade inga inredningsaffärer jag heller, men vi var på en marknad, och det var kul men inte speciellt billigt som man tror det ska vara på marknad!
Kram
Marie

Nygammalt sa...

Du vad spännande med Paris...har du bott i Frankrike tidigare? inte illa det.

Vilken film var det du såg på bio?
Händer det något speciellt i helgen? melodifestivalen och allt...

Kramar i massor.

Marie sa...

Vad härligt att åka till Paris! Var där för ca 17 år sedan, så det är ju ett tag sedan, hihi. Har tyvärr inga butikstips!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Så söt

Så söt
Jag älskar gamla svartvita bilder. Går att använda till så mycket