lördag 16 februari 2008

Gardiner




Vet ni vad?? Nu är alla rum som ska ha gipsskivor på sig färdig gipsade så nu ligger ni risigt till om ni kommer och hälsar på mig för nu ska här målas! Har varit några härliga dagars ledighet även om tiden går väldigt fort.


Igår besökte jag Falköping och min vän Ninas butik Hjärtans fröjd och fick med mig några vackra saker som jag visar en annan dag.


Gardiner tycker jag är ett stort problem, svårt att få till så att man blir riktigt nöjd. har ett fönster över min diskbänk som jag länge funderat över vad jag ska göra med. Har länge gått och sucktat efter en järnfris men tyckt att de var alldelles för dyra, så vad göra?? Jo man visar sin underbara pappa en bild och frågar om inte han kan göra en likadan fast i trä??? Här ser ni resultatet och jag är så nöjd!!! Nu åkte han visst på att göra en knoppbräda och en pall också i bara farten... vad skulle jag göra utan honom? Stora kramar till världens underbaraste pappa!

11 kommentarer:

Skatan sa...

Vilken kul idé!!! De är bra att ha ibland de där... : )

Trevlig helg och kram!

Snäckornas sjö sa...

Vad snygg den blev!! Passar perfekt där i fönstret! Det var väldans fina saker annars med där på fönsterbrädan, kranen var underbar den med. Ja, allt är ju bara så fint ;-)

Ha det bra!

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Hejsan!
Här tror jag inte att jag har varit tidigare,vilken jätte fin blogg du har!

Guldkorn i min vardag! sa...

Har läst o läst men jag undrar är det gardinen som är av trä eller fattar jag fel . Vilken underbar ho och kranarna var så himla söta vill haaa.
Kram Ulla-Bella

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken bra idé!!!! Har aldrig sett nåt liknande!

Hoppas att helgen varit bra! Kram!

Lindesnäs-Annika sa...

Visst är det underbart med pappor som fixar och donar och som tycker om en fast man tjatar hål i huvudet på dom.... Gardinen var jättefin! Vad kul att du kommit så långt som till målning. Ha ett riktigt skönt sportlov!!!!

Kram
Annika

Nina sa...

tyckte din gardin var supervacker !
ha en härlig vecka !

fyra vindar sa...

ja va skulle man göra utan sin lilla pappa, min fixar o donar oxå med alla mina tokiga idéer o infall. o e så snäll. din fixade ju jättefina "gardiner", absolut!
ha d lovely/miss sophie

Vanilladreams and humblebees sa...

Nämen vilken fin idé! Vilken snäll och händig pappa! :) Vilken tur du har!

Hur går det med målningen?
Jag målar som en toka jag också... mycket kvar... hinner ju knappt inte blogga alls!

Kramar från Jenny
---<-@

Vanilladreams and humblebees sa...

Ja just precis... både vardagsrumsbordet och denna matsalsgrupp i dagens inlägg är indiska möbler. Matsalsbordet är ute för försäljning, så förhoppningsvis var det värt mödan att slita i flera dagar med pensel och slip....

Resterande möbler som är kvar att måla är antika och behöver rustas upp lite här och var... det blir slitigt det också. Men det är så kul när man ser det färdiga resultatet sen!

Kramar från Jenny
---<-@

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så snyggt o annorlunda!!

Hej, Millan heter jag...ville bara kika in iert fina hus...tornrum o allt!! ser sååå härligt ut!!

ha en go kväll!! Millan

Så söt

Så söt
Jag älskar gamla svartvita bilder. Går att använda till så mycket