söndag 18 maj 2008

En glimt av mitt sovrum











Brr jag tror jag fryser ihjäl! Var tog den härliga värmen vägen?? Skulle nog stannat på de sydligare breddgraderna lite till... känns som en konstig kontrast att se och känna den härliga doften av syren och liljekonvalj samtidigt som man står och skrapar bilen!




Helgen har varit lugn och skön, den första på länge som inte varit fullbokad men nästa helg blir det full fart igen när jag ska ha mitt 30 års kalas för kompisarna. Har mest sysselsatt mig med att måla taket i allrummet och jag måste köpt en helt värdelös färg, trots att jag gick till en riktig målarbutik, det täcker ju nästan ingenting så i eftermiddag blir det hem och måla för fjärde gången!! Alla som målat tak vet ju hur trött i armen man blir!




Idag får ni en titt in i sovrummet som är under utveckling, man kommer kunna gå ut i tornet ifrån det så därför har vi inte kunnat göra klart den ena väggen där öppningen skall vara än men förhoppningsvis blir det sommarens projekt.

11 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men så segt - hos oss räckte det med 2 varv - då hade jag linolja från Gysinge.

Jag firar 10000 unika besök och har en tävling på min blogg http://havsviken.blogspot.com/
Välkommen du också!

Kram Maud

Nina sa...

men ditt sovrum är alldeles underbart .

Hyllan kostar 849:- Du får pruta om du vill !


Kram /Nina

Marie sa...

Hej Cicci!
Sovrummet ser superfint ut! Vitt och rofyllt!

Visst är vädret knepigt. Jag och barnen var på picknick idag, fy vad kallt det var trots att solen sken. Hoppas att det snart blir lite varmare!

Kram Marie

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj , vilket vackert sovrum du har , njutbart som 17 . Och så har du ett torn till , det låter ju helt sagolikt !!
Gillar vinklar och vrår !!
Ha det gott och lycka till med kalas och målning !!
Kram/Lotta

lottens vita och gröna sa...

allå där! oh vilker underbart sovrum, vilka härliga saker och pärlspont som är liggande, gillar! varmkram lotten

Kristina sa...

Åh vilket vackert sovrum du har!
Vitt är bäst och vackrast :D
Ha en underbar dag! Kram
/Kristinas Hus

Lindesnäs-Annika sa...

Vad fint det är!!! Du har verkligen lyckats fånga den däringa lantliga känslan man vill ha!!

Kram Annika

Marie sa...

Hej Cicci!

Klart att ni ska komma hit och fika på eran lilla snirkelsnorkeltur till våran stad. Maila eller ring bara innan så jag vet när ni kommer, jättekul!

Butiken du tänkte på är redan nedlagd, för du menade väl den uppe i backen mitt emot fiket? Det var väldans dyrt där så jag tror att det var därför den inte gick runt.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Ps. Vad kul med skolplanschen!

Nygammalt sa...

Hej Cicci!
Stort grattis i efterskott! =)

Jäklar så fint du har fått det i sovrummet, förstår att du är nöjd över att äntligen få bo in dig där.

Hör av dig när du har tid, ska bli kul att få höra hur saker har gått för dig.

Många kramar från mig.

I ett litet hus sa...

Så fint du verkar ha! Den där fågelholken har jag tittat och suktat efter länge nu! Måste kanske ha den jag också!

Ha det gott!

Unknown sa...

Gudanameja vilket underbart sovrum!!! Vore drömmen och hälsa på nån gång..kramis Malin

Så söt

Så söt
Jag älskar gamla svartvita bilder. Går att använda till så mycket