torsdag 13 december 2007

Att måla eller inte måla


Visst är det konstigt, här har jag åkt land och rike runt i jakt på madonnor och sedan går jag ut på lunchrasten i staden där jag jobbar som jag dömt ut som shoppingstad och slinker in i en butik mest för att fördriva tiden och vad står där om inte denna madonnaliknande figur! Billig var den också! Sen när jag kommer tillbaka till jobbet såg jag att de åter hade fått de vackra sandstens madonnorna i lagret på en internet butik och jag var snabb att beställa så nu har jag förhoppningsvis två stycken! Nu är den stora frågan bara om den ska målas vit eller inte, vad tycker ni?? Det lutar nog åt det vita men är osäker...

Ha en bra kväll och ät många lussebullar, för det ska jag!

10 kommentarer:

Lindesnäs-Annika sa...

Ohh, svårt. Jag hade nog låtit den stå ett tag och funderat på det... Den var väldigt fin! Kul att du hittade den, och fick tag på den andra, det är det här med ketchupeffekten..... Ha en bra dag! Kram

Lina sa...

Hmmm svårt att säga!! Tål verkligen att tänkas på! Ha en jätte mysig helg!

Jennys Vita Villervalla sa...

MÅLA!
Tror att den blir jättefin i vit skrud!
Kram
Jenny

Marie sa...

Jättesvårt val, vet inte hur jag skulle gjort! Vad kul att du fick tag på den andra madonnan också.

Ha en härlig helg!
Kram Marie

Karin i Villa Grå sa...

Hej!

Jag hade nog haft svårt att låta burken med vit färg stå orörd... Men å andra sidan passar madonnan in fint mot en helvit bakgrund. Vilken svår fråga du ställer ;-)

Du har ett så fint hem! Jag gissar att alla tänkbara madonnor passar in där, oavsett färg!

Ha en riktigt mysig tredje advent!

Kram, Karin

Karin i Villa Grå sa...

Hej!

Jag hade nog haft svårt att låta burken med vit färg stå orörd... Men å andra sidan passar madonnan in fint mot en helvit bakgrund. Vilken svår fråga du ställer ;-)

Du har ett så fint hem! Jag gissar att alla tänkbara madonnor passar in där, oavsett färg!

Ha en riktigt mysig tredje advent!

Kram, Karin

Nygammalt sa...

Vad spännande, undrar vad du väljer. Kan inte bestämma vad jag tycker den är så fin så.
Trevlig helg!
Kram.

Unknown sa...

Frågar du mig, så blir den vit ha-ha...=) Kram och god jul på dig/ Malin

Solsjö - Under en vind sa...

Vad kul att du hittat två nu när du varit på jakt! jag hade valt vitt.....Kramis!

Lo sa...

Hej, vet att jag kommenterar ett gammalt inlägg..men kan inte låta bli. Blev den vit? Jag skulle inte ha målat den! Den är så fin.

Ha det gott/Lo

Så söt

Så söt
Jag älskar gamla svartvita bilder. Går att använda till så mycket