söndag 16 december 2007

Utmaning


Nu hägrar en ny arbetsvecka innan lite välbehövligt julmys innfinner sig . Helgen har varit lugn med lite fixande av julgodis, den sista julklappen inhandlad och massor av städning och undanplockning av saker. Tyvärr får jag konstatera att den riktiga julkänslan inte infinner sig när julpysslet blandas med sågbänkar och målarhinkar för hur jag en försöker röja så måste det ju stå någonstans! Men men nästa år så...

Svarar på Nygammalts utmaning om att lista 7 personliga fakta om mig själv:

1. Jag kan inte gå och lägga mig i en säng som inte varit bäddad ,om den är obäddad när jag ska lägga mig bäddar jag och väntar någon minut..


2. Jag åt inget annat än smör och ketchup på smörgåsen förrän jag fyllde 10.


3. Jag kan vifta på öronen


4. Och sjunga som mössen i Askungen


5. Är hopplöst förtjust i lakrits och pepparchips


6. Livrädd för spindlar även om flytten till huset har varit en bra terapi. Gulasidorna brukar fungera som en bra avrättare...


7.Drömmer om att öppna en gårdsbutik hemma i hagen


Ja det var lite knasiga saker om mig. Jag skickar utmaningen vidare och hoppas att Vita Ranunkler, Älskar sött och Romantiska hem antar den.

Ha en bra dag

Kramar och tack till alla som lämnat så snälla kommentarer på min sida!

9 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka söta grisar!
Kram
Marie

Lindesnäs-Annika sa...

Tack själv för alla gulliga kommentarer du lämnar! Jag har full sympati med dig vad gäller julstämningen, inte lätt att ordna på en byggarbetsplats. Men håll ut för om ett år blir det annat!!!

Kram

Annika

Solsjö - Under en vind sa...

Härlig läsning om dig!!!

Butik Unik finns på Malins gård, utanför Värnamo, ca 7 mil söder om Jönköping. Butiken är MYSIG, men LITEN! Tror att den är 12 kvm.....

Ha en skön kväll!

Kramisar!

Nina sa...

sa du ketchup och smör på mackan ? tills du var tio ? ojdå...och nu bara salami och gurka ? ha jag gillar dig skarpt...kram

Jes/Vita villa vila sa...

Hi hi, så roligt att läsa allas sådana här listor. Det utmanas lite varstans just nu :) Jag kände mig minst sagt lite tokig när jag läste igenom min till slut!

Kul att få titta in på din fina sida! Stor kram Jes

Lilla Blanka sa...

KUL att läsa dina 7 fakta! Man lär känna folk på sånt o så är det så rolig läsning :)
Åh de där jule-grisarna är såå söta :)
Kram
Mia

Marie sa...

Hejsan!

Nu har jag svarat på utmaningen! Måste säga att det hade varit kul att få höra dig sjunga som mössen i Askungen, hihi.

Kram Marie

Unknown sa...

Hejsan vännen! Har gjort utmaningen! Hoppas allt är gott med er, här är det minus 14.... Tycker inte om det! Och det är såndär kyla som går rakt igenom hela kroppen, blä! Nej, hellre snö! Ja, nu måste jag som vanligt kila.. studierna kallar! HA en härlig dag! Och om jag inte hinner inn något mer innN JUL NU SÅ;
GOD JUL! kraM pETRA

Goa sa...

Hej du rara Cicci!!
Tack för dina gulliga kommentarer...du är så mysig!
Tyckte om dina "sju synder"... och känner att jag inte behöver vara så orolig över sonens påläggsproblem..;)
Jag gillar dina grisar massor!!
Och undrar om madonnan har bytt färg??
Massa kramar till dig denna onsdag...ha en fortsatt mys vecka!

Så söt

Så söt
Jag älskar gamla svartvita bilder. Går att använda till så mycket